Met een kriebel op weg naar de Mekong Delta! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jeroen Herk - WaarBenJij.nu Met een kriebel op weg naar de Mekong Delta! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jeroen Herk - WaarBenJij.nu

Met een kriebel op weg naar de Mekong Delta!

Door: Jeroen van Herk

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

11 April 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik ben op weg naar de Mekong delta en heb er zin in. Ik voel me als een kleine jongen die dagen aan een hut heeft getimmerd en er vanmiddag mee gaat spelen..! Kriebel in mijn maag...

De Mekong delta is één van de grootste delta's van de wereld. Een delta is het gebied tussen de rivier en de zee, dus waar de rijkdom van de rivier sterft in de armen van de zee. Delta's bieden enorme rijkdom voor natuur en mens. Voor natuur is het een essentiële onderdeel van de natuur-infrastructuur. Het zijn belangrijke knooppunten in de internationale "flyways" en "swimways" van trekvogels en trekvissen. De natuur is er dan ook vaak groots en overvloedig.

Ook voor de mens zijn delta's van groot belang. Sterker nog, het grootste deel van de mensen op de wereld woont in delta's en laaggelegen gebieden! De belangrijkste bevolkingscentra van de wereld zijn hier gevestigd. Rijke gronden afgezet door de rivier en zoet water zijn voor deze ontwikkeling cruciaal geweest.

Wereld Natuur Fonds werkt samen met lokale partners aan de verbetering en behoud van de natuur in de Mekong delta. Komende week gaan we een nieuw natuurgebied (Ramsar gebied) openen.

Ik ben benieuwd! Het is er wel 36 graden: mijn pak aan met teenslippers eronder?

• 11 April 2013 - 14:07

Anton:

Hoi Jeroen,
    Ben benieuwd naar je ervaringen daar, ga van de zomer die kant op en probeer daar wat zakelijke contacten en relaties te bezoeken.

Ik hoor graag van je,
    Anton

• 11 April 2013 - 17:09

Froukje:

Hi Jeroen, leuk dat we met je mee mogen beleven! Erg benieuwd naar je verhalen en foto's! Pfoe, 36 graden, succes met dat pak. :-p

• 12 April 2013 - 11:59

Jeroen Van Herk:

Hoi Froukje,
    Dank voor je reactie... Geen dank, deel het graag..
    Gaat goed met het pak! Maar morgen weer even slippers...
    Groeten, Jeroen

• 12 April 2013 - 12:02

Jeroen Van Herk:

Hoi Anton,

Het leuk hoor, hier in Vietnam. Goede en aardige
    mensen kom ik tegen.. En mensen die de ambitie
    hebben om vooruit te komen! Verder heerlijk eten,
    mooie plekken en van die drukke Aziatische steden
    (maar daar moet je van houden).

Succes van de zomer... J